Registrering:
Kontakt din lokale installatør for at installere en myVAILLANT sensoNET (snat myVAILLANT connect pack)**.
**Fungerer kun med apparater udstyret med eBUS fra efter 2006. Tjek kompatibiliteten med din installatør.
Viser dit gasfyr en fejlkode på displayet? Nogle få problemer kan du selv løse med hjælp fra vores eksperters telefonsupport. Andre bør helt sikkert kontrolleres og løses af en erfaren tekniker. Men bare rolig, vi skal nok sørge for at hjælpe dig sikkert videre, hvor vi kan fortælle hvad fejlkoden betyder og hvordan vi løser problemet.
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag (afhængig produkt):
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Fejl i gastilførelsen som f.eks.:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
Mulig årsag:
Sådan løser du det:
I de fleste tilfælde, f.eks. hvis du mærker en lugt af gas, fraråder vi på det kraftigste, at du selv piller ved dit apparat. I stedet skal du søge hjælp hos din lokale installatør eller vores serviceafdeling, som straks vil vide, hvad problemet er, baseret på gasfyrets fejlkode, og herefter udbedre fejlen.
INSTALLATØRER I DIT LOKALOMRÅDE
Installatører fra vores Vaillant Partner netværk kender dit varmesystem indefra og ud. Vi hjælper dig med at finde den bedste installatør i nærheden af dig.
Find en installatør
VAILLANT SERVICEAFDELING
Vores Vaillant serviceafdeling er kun et telefonopkald væk. Så hvis du har fejlkoder, kan du også kontakte vores kundeservice direkte for at aftale en tid med en af vores specialuddannede teknikere. Drag fordel af vores knowhow - for hvem kender produktet bedre, end dem der er med til at udvikle dem.
Kom i kontakt med os
myVAILLANT tilbyder en række nyttige funktioner til styring og overvågning af dit varmesystem - nemt og bekvemt via din smartphone. Du kan f.eks. opdage fejl i dit varmesystem på et tidligt tidspunkt og forhindre, at de opstår i første omgang.
Der er en række fordele ved at bruge myVAILLANT, især når det gælder fejlkoder på kedlen:
Kontakt din lokale installatør for at installere en myVAILLANT sensoNET (snat myVAILLANT connect pack)**.
**Fungerer kun med apparater udstyret med eBUS fra efter 2006. Tjek kompatibiliteten med din installatør.
Få installeret sensoNET internetmodul eller din myVAILLANT connect, og forbind dit Vaillant-varmesystem til dit WiFi.
Download myVAILLANT app, registrer og aktiver dit smart home-abonnement.
Den officielle fejlkodeliste for Vaillant-systemer fås kun hos os. Du finder den øverst på denne side. Vi opdaterer den løbende, så den altid er aktuel. Hvis du ikke kan finde din fejlkode her, kan du kontakte vores kundeservice.
Koden F20 betyder: "Overkogtermostat har reageret". Gasventilen blev lukket, fordi temperaturen på fremløbs- eller returtemperatursensoren har overskredet den maksimale grænse." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.
Koden F22 betyder: "Intet/utilstrækkeligt vand i produktet, eller vandtrykket er for lavt." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.
Koden F25 betyder: "Røggastemperaturen er for høj." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.
Koden F28 betyder: "Gasfyret går ikke i drift: Tændingsforsøg under starten uden resultatet." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.
Koden F29 betyder: "Flammeudfald under drift." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.
Koden F75 betyder: "Trykændringen er for lav, når gasfyret startes op." For at løse problemet bedes du tjekke vores anbefaling i den officielle oversigtsliste øverst på denne side.